Wednesday, 12 November 2014

HANYA TINGGAL KENANGAN II ;-)

Ya allah , kuat kan la semangat hamba mu ini ya allah utk menghadapi segala ujian yang kau beri kan ini .. dugaan yg kau beri kan kali ni memang dugaan yang berat . tapi , aku tetap pasrah dan sabar ape jua keputusan yg aku dpt , takpe la , mungkin yang ni pon bukan rezeki aku , mungkin ade yang lagi baik dari tu , aku yakin ;-) ade hikmah disebalik nya knp aku gagal lbih dari ni , aku percaya janji mu terhadap hamba mu ya allah , kuat kan la nilai tahap kesabaran aku dlm mengharungi segala masalah dan mengharungi segala dugaan dan ujian ini .. musibah yang aku terima kali ini amat susah nak diungkap kan , tak guna jugk klu byk keluar kan air mata tanpa buat apa2 , hanya mampu pasrah .. I MUST BE STRONG .. ringan kan lah segala rintangan dlm ape jua keadaan yg kau beri kan ya allah ,permudah kan lah urusan aku ya allah dlm menghadapai onak duri , halangan yang ku hadap kan ini . Aminnn ... sesuatu musibah itu dtg dapat mendewase kan kite .. pada 17 / 10 / 2014 berakhir la aku sbg gelaran mahasiswa uitm , dan akhirnya aku menjejak kaki di sini .. pelbagai kenangan manis yg aku dpt belajar di uitm , tapi tidak apa la , sebab walaupun tidak sampai aku mencapai segulung diploma , aku tetap bersabar , hikmah , hikmah , sabar... ampun kan dosa hamba mu ini ... kenangan manis mungkin aku dpt rakan2 baru dan bergembira life di uitm , tapi kenangan pahit aku ialah berakhirnya aku mnjadi student uitm .. uitm di hati ku ? dah takde lagi dah benda tu , allah dah tarik nikmat aku , aku tk bersyukur , sebab aku lalai dlm segala perintah nya , sekarang aku mampu utk menahan je rase menagis tu , tapi mampu ke aku ?? ye, aku tk mampu , aku tak kuat, aku menagis jugak ;-) air mata itu umpama kelemahan seseorang manusia , aku nk capai 3 pointer , aku nak DL , tapi ape yang aku nak tu tak kesampaian sebab bukan rezeki aku , tapi takpe :') tapi aku merasa jugak nikmat masuk ke uitm , dan dpt merasa nikmat menjadi seorang mahasiswa utim . tapi tak pe la ya allah , jika ini yang kau beri kan , aku redha ya allah , aku dah menangis sambill menaippppp ni  ... ya allah .... sungguuh besar dugaan mu ya allah ... dah takde lagi dah benda tu , mungkin aku dah struggle betul betul atau dah study sungguh2 , tapi itu semua rahsia allah , kita manusia hanya mampu merancang , allah menentu kan . ;') aku sedar banyak kesilapan dan dosa yang aku buat , mungkin aku dah study atau dah struggle betul2 atau tak cukup strunggle utk mencapai sesuatu yang aku nak  , tapi alhamdulilllah , abah , emak , along , abang dan kakak aku telah banyak memberi kan semangat kat aku , dorang tahu yang aku tak kuat , aku lemah , bila aku dlm keadaan sedih , FAMILY adalah nyawa aku , family la tempat aku mengadu , dan aku bersyukur juga ;) tanpa mereka siapa la aku nak mengadu , aku bersyukur ya allah , mungkin ade yang lebih baik dari ini .. aku pastiiii ..mungkin musibah yang kau beri kan ini adalah kafarah dosa , untuk menunjukkan yang aku diampunkan oleh-nya . allahualam . benda ini akan dijadi kan iktibar kpd diri aku dan mematang aku dlm segala hal ya allah ..terima kasih abah , emak ,along , kakak dan abang aku sebab byk memberi kan semangat , mereka tk pernah nak sia-sia kan aku , dan aku sendiri tak thu dan bagaiman la utk aku membuat mereka gembira lagi , aku nk dorang bangga dgn result aku , tapi ? dah , cukup la , benda yang dah terjadi , bersabar lah , ingat pada allah selalu. ...........Hanya tinggal kenangan....... ;')

No comments:

Post a Comment