Wednesday, 12 November 2014

HANYA TINGGAL KENANGAN ;-)

12 november 2014 .

Tarikh kat atas tu adalah tarikh result UITM keluar, ye, result aku untuk semester pertama belajar kat uitm . pada mula nya , impian aku untuk merealisasikan sesuatu tu untuk mencapai keputusan yang cemerlang  tidak tercapai , dan hasrat aku untuk mengembira kan hati ibu bapa aku dan aku sendiri adalah pudar , dan nak tahu sebab kenapa ? cukup la sendiri faham , fikiran aku buntu , perasaan aku bercelaru , aku dah menjadi seperti orang yang dah tiada hala tuju disebab kan perasaan sedih , dukacita dan sebagai yang berkaitan nya , seperti mana yang aku mengharap kan aku ingin kan kejayaan dan pembaikian terhadap result aku untuk memulih kan result pra dip yang lepas , tapi tidak , malah aku sendiri tak dapat nak cakap apa2 atau komen terhadap result aku , nak cakap lulus pon bukan , nak cakap repeat pun bukan , nak cakap cemerlang apatah lagi kan , tapi aku dapat keputusan yang begitu boleh menguris hati aku dan ibu bapa aku , nak tahu apakah , berapa kah aku dapat ? aku dapat status D1, dismiss uitm ............. nangis , sedihh , aku menangis ya allah, perasaan sebak , dukacita semue datang kepada diri ini ya allah , amat jauh sekali apa yang aku ingin kan selama ini , YA ALLAH , sungguh besar kuasa mu ya allah . aku sering menyesali apa aku lakukan setiap hari , dan aku mengetahui setiap hari aku berbuat dosa , setiap waktu , setiap minit , kerana aku hamba mu .. ya allah , aku gagal mencipta sebuah kejayaan yang sudah lama aku impi kan dalam hidup ini , aku gagal memberikan rasa gembira kepada ibu bapa ku , aku sering membuat air mata mereka mengalir keluar kerana diri ku ini , aku sering dan sering , dan aku mengaku aku anak yang selalu membuat dan mengundang masalah kepada mereka , YA ALLAH , aku fobia , kerana sudah dua kali aku merasai situasi seperti ini , sungguh besar ujian dan dugaan mu wahai tuhan ku .. dan aku meminta aku tidak mahu menjadi seperti ini , dan aku bertaubat ;-) aku berjanji aku akan muhasabah diri ini ya allah , hamba mu ini .. aku tidak solat , sellalu tinggal solat , tidak pernah jaga solat , aku selalu membuat dosa , hati aku busuk , aku melawan cakap ibu bapa , aku degil dalam semue hal dan perkara , dan pelbagai lagi , begitu juga aku tidak mencapai ketenangan jiwa dalam kehidupan ini ,aku hidup dalam keadaan gelisah setiap hari , tidak tenteram , dan sebagai nya , ini la hidup sebagai seorang pendosa . tapi ya allah , aku sabar dan pasrah apa yang telah kau berikan ini , meski pun aku tidak meminta ape yang kau beri , tapi aku mengetahui betapa besar nya UJIAN dan DUGAAN yang telah kau beri kan pada ku .......aku percaya pada qada dan qadar , aku percaya mesti ada hikmah di sebalik nya , Tuhan itu maha adil , ya allah , .......besar nya dugaan mu ya allah , ujian ini bukan sahaja untuk diri ku ini , malah untuk ibu bapa ku juga , YA ALLAH , jika benar aku banyak dosa besar kepada mu , AMPUN KAN LAH segala dosa-dosa besar ku ya allah , jadi kan lah aku anak yang solehah , yang patuh kepada dua ibu bapa nya , dan kuat kan lah IMAN dan semangat ku dalam menghadapi segala dugaan dan ujian yang kau beri ini .. Aminnnn ..................dan berakhir la aku sebagai pelajar uitm ,  hanya tinggal kenangan  ...

- LIFE MUST GO ON

No comments:

Post a Comment