☺ Hi all ! thanks for visit my blog, thanks for read and follow me. sharing enjoyment with you all ! :) ☚
Monday, 29 December 2014
AL- FATIHAH :'(
Al - fatihah kepada nenek aku yang telah meninggal dunia pada 25/12/2014 , kini arwah telah pergi buat selama2 nya , ini juga merupa kan satu ujian besar kepada aku dan sekeluarga , arwah sudah lama sakit , sakit yang tak terhenti2 lama nya ,aku sekeluarga dan emak redha dengan pemergian nya :") dan 2 hari selepas arwah pergi , kini pak saudara aku ( pak embong ) juga telah meniggal dunia , dan ini juga adalah satu kejutan kerana baru sahaja wan meninggal tetapi anak susuan nya pergi selepas beberapa hari selepas itu , ini juga merupa kan dugaan yang besar drpd Allah S.W.T kepada hamba nya , moga2 allah menempat kan Roh mereka di kalangan orang2 yang beriman :') Aminnnn. Al -Fatihah .
Sunday, 21 December 2014
NEW LIFE :')
Life Must Go on :)
Segala apa musibah atau ujian yang telah terjadi di dalam kehidupan kita , kita hendak lah bersabar dan redha dengan apa yang kita hadapi , kembali lah kepada Allah dan sentiasa bermuhasabah diri kita , kerna kita adalah manusia yang sentiasa berbuat dosa tak kira masa , tak kita waktu dan sebagai nya . Pesan ibu bapa , usah lah kita kesali lagi benda yang dah lepas , yang lepas tetap akan lepas , tetap tak akan kembali lagi , hidup mesti diterus kan , selagi ada hayat , selagi berpeluang kita untuk bertaubat di bumi Allah S.WT , diri ku adalah manusia , manusia yang selalu membuat kesilapan , pengalaman mendewasa kan kita ,kisah silam yang lepas kini telah mematang kan diri ku sebagai seorang manusia , aku ingin kan kejayaan , orang yang berjaya tetap akan memaksa diri nya untuk berubah , yes , i will , InsyAllah :)
Tinggal berapa hari jer lagi untuk aku sambung belajar di tempat baru , di situ aku akan memulakan kehidupan baru di mana aku akan memulih kan segala kepahitan , kekecewaan terhadap perkara lepas . I want to forget anything about past , and begin a new life , di mana aku belajar ? aku akan sambung belajar di college yang berdekatan di seremban . mungkin rezeki aku bukan di universiti , mungkin di situ , hmm. aku percaya dan yakin kententuan Allah semua nya baik2 belaka . aku harap segalanya berjalan dengan lancar dan diminta permudah kan urusan hidup ku , segala yang terjadi mesti ada hikmah nya , Aku Yakin ya ALLAH :')
Wednesday, 17 December 2014
Jalan - Jalan
Haa , pada 14/12/2014 aku dengan bapak aku pergi jalan2 kat KL ( dolan2 ) , lepas je hantar kakak pergi masuk U , kitorang round2 satu KL jalan kaki , mula2 aku memang nak rancang pergi KL , lagi2 Pavilion , sebab aku memang nak sangat pergi Pavii , huhu . nak jugak kan rasa suasana kat bukit bintang , bukan apa , orang cakap kat bukit bintang tu memang tempat shopping paling top kat keyy ell ( bahasa rempit ) so , situ memang first place aku nak pergi , akhir nya tercapai , hahaha ,
pavi ni tempat dia memang high class , suasana nye lain , barang pon mahal giler macam ape entah , tapi aku rase tempat ni memang khas untuk tourist kot , sebab sebelum aku pergi memang nak sangat jejak sana , tapi bile dah pergi terus INSAF, ahahha , sebab pavi ni selalunya takde pon nak dikata kan barang2 sesuai dengan kehendak sebab barang2 yang kat sini semua 100% western style , pelbagai baju tak cukup kain , tapi setakat nak jalan2 tu boleh la , tp cadangan aku lebih elok shopping ngn family time weekend kat tempat2 shopping macam jusco ke , midvalley ke , tesco ke sebab situ lebih SUCI kalau banding kat pavi ni , haha , ape2 pon pavi pon best gak kalau ade time cuti nak pergi , kat mane2 je kat KL ni semue tempat shopping best2 , :-D
Friday, 5 December 2014
Monday, 1 December 2014
TAKDIR :-)
allah tidak akan mengubah nasib sesorang itu jika ia sendiri tidak mengubah nasibnya sendiri .
#percaya kepada qada dan qadar :)
#percaya kepada qada dan qadar :)
Subscribe to:
Posts (Atom)

