Today is 15 june 2014 , yeahhh, u know whats is that day ? hmmm. yup.. selamat hari bapa to abu bakar bin abdul latip , yeahhh. he is very good person , time ksih la selame ni sebab gigih mencari rezeki utk kami semue dan telah memberikan kasih sayang dgn secukupnya, seorang bapa yang tegas, berkeyakinan tinggi dan he is also bapa yang sangat baik dan segale2 nye bagi saya :) that is my lovely father .. sayangi lah bapa anda, kerana tanpa mereka siapa lah kita .. :) MY FATHER IS MY IDOL in my life :D :D
☺ Hi all ! thanks for visit my blog, thanks for read and follow me. sharing enjoyment with you all ! :) ☚
Sunday, 15 June 2014
Saturday, 14 June 2014
♥ I'M SINGLE, SO ? ♥
Haaa , okay la .. ni aku nak cakap sikit nie, btw aku nie single, yesss, secara jujurnya aku tak pernah couple dlm dunia reality atau dikenali sbg face to face la kan, bukan aku ni pemalu tapi ade byk sebab kot dari sbg seorang pemalu atau sifat malu tu pon termasuk jugak dlm sebab2 berikut, tapi aku penah gak main flirt2 ngan perempuan itu pon kalau kt phone , selalu text , IM ngn dorang , OTP tu jarang sikit lah, itu pon cume main2 jea .. dan aku memang tak penah nk serious dlm bab2 couple ni .. tak penah same sekali kot, tapi sometimes aku pon teringin gak nak couple dlm dunia realiti, tapi aku tak berani la nk couple ade byk sebab kot, bukan aku ni poyo , sorry k tu mungkin di pandangan korang, tapi aku tak , klu main2 tu boleh lah, klu time serious tu biar aku fikir betul2 kan ..perasaan jealous tu memang ade time tgk org lain ade couple dorang msing2, tapi aku takde pon, hmmm. nak wat cam ne kan? -.- tapi aku pasti jodoh itu ditangan tuhan .. kalau nak couple pon , aku rase aku tak cukup bersedia lagi , bukan ape , bercinta tu tak selalu manisss, kadang2 ade rase pahitnye jugak kan? so, hmmm... k aku malas nak cakap pasal cinta , hati, sayang, sweetheart, couple ni semue , memang secara fitrah nya sume orang nk bercinta , memang semue org perlukan pasangan dlm hidup dorang utk share kasih sayang dan macam2 lagi laa ..mungkin utk aku ni jodohnye datang lambat.. k aku tak kisahh .. better jadi single ni sebab dpt elakkan dari zina tu semue kn? hehe .. yelah. bagus la cam tu ... couple sebab niat baik xpew , jangan niat nak ambik kesempatan sudah lah. haha. bak kata " HARAM COUPLE TANPA NIAT UNTUK MENIKAHINYA " yesss ! akan ku pegang kata2 nie . berkahwan biar seribu , kekasih biar satu, yang satu tu lah biar yg special someone di hati, single utk dorang yg teristimewa je.. hehe ,, chewahhh ! haha okay lah ! aku yakinnnn one day ade jugak someone yang dpt bahagia kan hidup kita .. kite mesti jgn berputus asa dgn rahmatnya , okay? straight and focus on studying dulu, baru bercinta, bercinta selepas kahwin baru indah tau .. haha ye2 .. ok whatever, k chawww ! keep calm and being a single :) :) :)
Friday, 13 June 2014
NEW SEMESTER :)
Tepat pada 8/6/ 2014 aku dah mendaftar kat UITM LENDU , so bermula lah hidup aku dan digelar sebagai seorang mahasiswa lagi sekali , yeahhhh, even aku dah naik ke peringkat diploma tapi aku masih rindu akan zaman pra diploma yang telah memberikan byk memori dan seribu kenangan utk aku , walaupon 4 bulan , tapi aku rindu mase2 first time aku masuk universiti, aku rindu suasana MDS , aku rindu ex roomate aku , aku rindu ex classmate aku , n aku rindu lecturer2 lame aku :D senang cerite , aku rindu kan segalanya2, aku dan parents first day mendaftar di universiti, dan drpd situ aku digelar mahasiswa , first time kan , hihi , dalam seumur hidup aku la kan, classmate yang paling aku sayang mase time pra dip dulu , huhu, sebab tu la satu satu nya kelas aku yang paling happening, fun, sporting, friendly, caring and macam2 lagi lah. hmm, untung sangat2 dapat kenal ngn dorang. aku harap dorang tahu yang aku rindu kan dorang :) LOVE U SO MUCH.. hihi, tapi takpe la, even bekas classmate dan ade diantara dorang dapat diploma kat tempat jauh, tapi hati kitorang selalu dekat , walaupon berjauhan , okay takpe, memang betul pon ia datang memberikan rasa bahagia walaupon sekejap, dan ia meninggalkan rasa sengsara , dan bende tu la yang aku rase sekarang ni. hmm ok takpe, aku tetap dapat suai kan diri dengan class baru , kawan baru time aku dah msuk ke diploma kan ..aku OK je, mase baru2 ni mungkin aku tak biase sgt , tapi dah lame2 aku mungkin dah biase dan seronok ngn dorang,, hmm insyallah :) last jumpa mase pra dip dulu kitorang sume buat event barbeque kt pantai puteri melaka bertarikh 30 mac 2014 , yupp, sebab kitorang buat ni sebab mungkin ade diantara kawan2 class yang tk dpt jumpe lagi kalau dh berpisah sbb dah naik ke diploma kn, ade yg dpt jauh, dan ade yang dapat tempat yg same .. ape2 pon, life must go on, aku tetap akan study sungguh2 utk dapat ape yang aku nak utk sem 1 ni . target aku 3.5 atau 3.0 ke ats .. yess. aku yakin aku boleh :) !
pantai puteri melaka :)
MPD0021C always in my heart :) thanks, u all is everything to me :')
Saturday, 7 June 2014
Keep Calm AND Watch Anime !
ANIME ! haha, sebut je pasal anime of course la aku suke gile kan -,- ok la, ni aku nak cakap sikit .. sehari je lagi aku nak masuk universiti , so , tak dapat laaa nak tengok anime selalu kan , huhu , takpe , tu tak penting, yang penting study rite ? yup , memang la tapi tgk cte anime mg x dapat aku lupe kan semenjak zaman childhood lagi wohhhhh .. WHATEVER , I LOVE ANIME !
first , aku dah tengok serba sedikit cite anime yang best2 yang aku pilih la, tak semue anime aku nk tengok, yang aku rase cite tu best , aku tengok lah , agak2 dalam 30 lebih anime aku dah tengok , tapi aku sebenarnye On the way nk tengok anime yang best2 dan dah lame aku nak tengok sgt macam SAO, code geass, fairy tail , cowboy bepob , date a live , guilty crown , steins gate , elfien lied , hitman reborn , slam dunk , hellsing ,neon genesis evangleion , black butler , k-on dan macam2 lagi lah ! hahahaha, banyak sangat kan , tu la yang malas nak taip... huhu, takpe ade mase, leh tengok cite anime tu semue, ....cuma aku nak pilih mase yang baik je atau mase yg lapang utk tgk anime ni semue, nanti hilang lak fokus kan,. huhu.. k la malas nk ckp lg .. ni je . haha.. kbye ..chaww ! we LOVE ANIME !!
Subscribe to:
Posts (Atom)




