Wednesday, 12 November 2014

HANYA TINGGAL KENANGAN II ;-)

Ya allah , kuat kan la semangat hamba mu ini ya allah utk menghadapi segala ujian yang kau beri kan ini .. dugaan yg kau beri kan kali ni memang dugaan yang berat . tapi , aku tetap pasrah dan sabar ape jua keputusan yg aku dpt , takpe la , mungkin yang ni pon bukan rezeki aku , mungkin ade yang lagi baik dari tu , aku yakin ;-) ade hikmah disebalik nya knp aku gagal lbih dari ni , aku percaya janji mu terhadap hamba mu ya allah , kuat kan la nilai tahap kesabaran aku dlm mengharungi segala masalah dan mengharungi segala dugaan dan ujian ini .. musibah yang aku terima kali ini amat susah nak diungkap kan , tak guna jugk klu byk keluar kan air mata tanpa buat apa2 , hanya mampu pasrah .. I MUST BE STRONG .. ringan kan lah segala rintangan dlm ape jua keadaan yg kau beri kan ya allah ,permudah kan lah urusan aku ya allah dlm menghadapai onak duri , halangan yang ku hadap kan ini . Aminnn ... sesuatu musibah itu dtg dapat mendewase kan kite .. pada 17 / 10 / 2014 berakhir la aku sbg gelaran mahasiswa uitm , dan akhirnya aku menjejak kaki di sini .. pelbagai kenangan manis yg aku dpt belajar di uitm , tapi tidak apa la , sebab walaupun tidak sampai aku mencapai segulung diploma , aku tetap bersabar , hikmah , hikmah , sabar... ampun kan dosa hamba mu ini ... kenangan manis mungkin aku dpt rakan2 baru dan bergembira life di uitm , tapi kenangan pahit aku ialah berakhirnya aku mnjadi student uitm .. uitm di hati ku ? dah takde lagi dah benda tu , allah dah tarik nikmat aku , aku tk bersyukur , sebab aku lalai dlm segala perintah nya , sekarang aku mampu utk menahan je rase menagis tu , tapi mampu ke aku ?? ye, aku tk mampu , aku tak kuat, aku menagis jugak ;-) air mata itu umpama kelemahan seseorang manusia , aku nk capai 3 pointer , aku nak DL , tapi ape yang aku nak tu tak kesampaian sebab bukan rezeki aku , tapi takpe :') tapi aku merasa jugak nikmat masuk ke uitm , dan dpt merasa nikmat menjadi seorang mahasiswa utim . tapi tak pe la ya allah , jika ini yang kau beri kan , aku redha ya allah , aku dah menangis sambill menaippppp ni  ... ya allah .... sungguuh besar dugaan mu ya allah ... dah takde lagi dah benda tu , mungkin aku dah struggle betul betul atau dah study sungguh2 , tapi itu semua rahsia allah , kita manusia hanya mampu merancang , allah menentu kan . ;') aku sedar banyak kesilapan dan dosa yang aku buat , mungkin aku dah study atau dah struggle betul2 atau tak cukup strunggle utk mencapai sesuatu yang aku nak  , tapi alhamdulilllah , abah , emak , along , abang dan kakak aku telah banyak memberi kan semangat kat aku , dorang tahu yang aku tak kuat , aku lemah , bila aku dlm keadaan sedih , FAMILY adalah nyawa aku , family la tempat aku mengadu , dan aku bersyukur juga ;) tanpa mereka siapa la aku nak mengadu , aku bersyukur ya allah , mungkin ade yang lebih baik dari ini .. aku pastiiii ..mungkin musibah yang kau beri kan ini adalah kafarah dosa , untuk menunjukkan yang aku diampunkan oleh-nya . allahualam . benda ini akan dijadi kan iktibar kpd diri aku dan mematang aku dlm segala hal ya allah ..terima kasih abah , emak ,along , kakak dan abang aku sebab byk memberi kan semangat , mereka tk pernah nak sia-sia kan aku , dan aku sendiri tak thu dan bagaiman la utk aku membuat mereka gembira lagi , aku nk dorang bangga dgn result aku , tapi ? dah , cukup la , benda yang dah terjadi , bersabar lah , ingat pada allah selalu. ...........Hanya tinggal kenangan....... ;')

HANYA TINGGAL KENANGAN ;-)

12 november 2014 .

Tarikh kat atas tu adalah tarikh result UITM keluar, ye, result aku untuk semester pertama belajar kat uitm . pada mula nya , impian aku untuk merealisasikan sesuatu tu untuk mencapai keputusan yang cemerlang  tidak tercapai , dan hasrat aku untuk mengembira kan hati ibu bapa aku dan aku sendiri adalah pudar , dan nak tahu sebab kenapa ? cukup la sendiri faham , fikiran aku buntu , perasaan aku bercelaru , aku dah menjadi seperti orang yang dah tiada hala tuju disebab kan perasaan sedih , dukacita dan sebagai yang berkaitan nya , seperti mana yang aku mengharap kan aku ingin kan kejayaan dan pembaikian terhadap result aku untuk memulih kan result pra dip yang lepas , tapi tidak , malah aku sendiri tak dapat nak cakap apa2 atau komen terhadap result aku , nak cakap lulus pon bukan , nak cakap repeat pun bukan , nak cakap cemerlang apatah lagi kan , tapi aku dapat keputusan yang begitu boleh menguris hati aku dan ibu bapa aku , nak tahu apakah , berapa kah aku dapat ? aku dapat status D1, dismiss uitm ............. nangis , sedihh , aku menangis ya allah, perasaan sebak , dukacita semue datang kepada diri ini ya allah , amat jauh sekali apa yang aku ingin kan selama ini , YA ALLAH , sungguh besar kuasa mu ya allah . aku sering menyesali apa aku lakukan setiap hari , dan aku mengetahui setiap hari aku berbuat dosa , setiap waktu , setiap minit , kerana aku hamba mu .. ya allah , aku gagal mencipta sebuah kejayaan yang sudah lama aku impi kan dalam hidup ini , aku gagal memberikan rasa gembira kepada ibu bapa ku , aku sering membuat air mata mereka mengalir keluar kerana diri ku ini , aku sering dan sering , dan aku mengaku aku anak yang selalu membuat dan mengundang masalah kepada mereka , YA ALLAH , aku fobia , kerana sudah dua kali aku merasai situasi seperti ini , sungguh besar ujian dan dugaan mu wahai tuhan ku .. dan aku meminta aku tidak mahu menjadi seperti ini , dan aku bertaubat ;-) aku berjanji aku akan muhasabah diri ini ya allah , hamba mu ini .. aku tidak solat , sellalu tinggal solat , tidak pernah jaga solat , aku selalu membuat dosa , hati aku busuk , aku melawan cakap ibu bapa , aku degil dalam semue hal dan perkara , dan pelbagai lagi , begitu juga aku tidak mencapai ketenangan jiwa dalam kehidupan ini ,aku hidup dalam keadaan gelisah setiap hari , tidak tenteram , dan sebagai nya , ini la hidup sebagai seorang pendosa . tapi ya allah , aku sabar dan pasrah apa yang telah kau berikan ini , meski pun aku tidak meminta ape yang kau beri , tapi aku mengetahui betapa besar nya UJIAN dan DUGAAN yang telah kau beri kan pada ku .......aku percaya pada qada dan qadar , aku percaya mesti ada hikmah di sebalik nya , Tuhan itu maha adil , ya allah , .......besar nya dugaan mu ya allah , ujian ini bukan sahaja untuk diri ku ini , malah untuk ibu bapa ku juga , YA ALLAH , jika benar aku banyak dosa besar kepada mu , AMPUN KAN LAH segala dosa-dosa besar ku ya allah , jadi kan lah aku anak yang solehah , yang patuh kepada dua ibu bapa nya , dan kuat kan lah IMAN dan semangat ku dalam menghadapi segala dugaan dan ujian yang kau beri ini .. Aminnnn ..................dan berakhir la aku sebagai pelajar uitm ,  hanya tinggal kenangan  ...

- LIFE MUST GO ON

Monday, 10 November 2014

RESULT :)

tinggal berapa jam je lagi result dah nak keluar , esok kol 9 pagi , pehh , berdebar2 rasa nya , harap2 aku dapat result yang okay , tak dekan takpe , asal kan memuas kan , kalau dapat 3.00 alhamdululilah sangat , memang aku nak pointer 3 ke atas , yang penting lulus dengan ceemrlang , ya allah ,   kau berikan lah kecemerlangan terhadap keputusan peperiksaan ku ya allah pada esok hari , jangan lah kau beri kan kegagalan , hmmm. aminx2 , bertawakal je mampu sekarang . insyaallah :")