Segala apa musibah atau ujian yang telah terjadi di dalam kehidupan kita , kita hendak lah bersabar dan redha dengan apa yang kita hadapi , kembali lah kepada Allah dan sentiasa bermuhasabah diri kita , kerna kita adalah manusia yang sentiasa berbuat dosa tak kira masa , tak kita waktu dan sebagai nya . Pesan ibu bapa , usah lah kita kesali lagi benda yang dah lepas , yang lepas tetap akan lepas , tetap tak akan kembali lagi , hidup mesti diterus kan , selagi ada hayat , selagi berpeluang kita untuk bertaubat di bumi Allah S.WT , diri ku adalah manusia , manusia yang selalu membuat kesilapan , pengalaman mendewasa kan kita ,kisah silam yang lepas kini telah mematang kan diri ku sebagai seorang manusia , aku ingin kan kejayaan , orang yang berjaya tetap akan memaksa diri nya untuk berubah , yes , i will , InsyAllah :)
Tinggal berapa hari jer lagi untuk aku sambung belajar di tempat baru , di situ aku akan memulakan kehidupan baru di mana aku akan memulih kan segala kepahitan , kekecewaan terhadap perkara lepas . I want to forget anything about past , and begin a new life , di mana aku belajar ? aku akan sambung belajar di college yang berdekatan di seremban . mungkin rezeki aku bukan di universiti , mungkin di situ , hmm. aku percaya dan yakin kententuan Allah semua nya baik2 belaka . aku harap segalanya berjalan dengan lancar dan diminta permudah kan urusan hidup ku , segala yang terjadi mesti ada hikmah nya , Aku Yakin ya ALLAH :')

No comments:
Post a Comment